Honlap testreszabása




készítette a honlap.hu

Hasznos

Kedves Szülők!
Örömmel köszöntöm Önöket a 2020-21 nevelési év küszöbén. A korona vírus és az ehhez kapcsolódó védő – óvó intézkedések rendkívüli helyzet elé állítja az óvodai rendszer szereplőit: gyermekeket, szülőket és az intézmény dolgozóit.
ÁTMENETI HÁZIREND
2020.09.01 – COVID járványügyi készültség ideje alatt a működést segítő szabályok
A dokumentum az óvodahasználók (óvodások, családtagok) és az alkalmazottak egészségének védelmét szolgálja!
Módosítva: 2020. 10. 17.
Bevezetés:
Az Átmeneti házirend készült az EMMI által ajánlott eljárásrendjének, továbbá óvodavezetői kérdésekre adott válaszok – amit, az EMMI munkatársa Singer Péter osztályvezető válaszolt meg – az intézmény használatával kapcsolatosan:
1. Október 19-től az intézménybe való bejutáshoz 3 bejáratot használunk 7.00-től. Az épületbe csak a gyermek léphet be. A gyermekek az óvodai dolgozók segítségével öltözködnek át.
• A csoportok fogadását és a gyermekek haza adását osztjuk:
• a készültségi helyzetet tovább erősítjük, az országos helyzetnek megfelelően,
• a gyermekek átvételével kapcsolatos teendőket jobban meg tudjuk osztani a három csoport között, mivel a gyermekek fogadása és kiadása nagy részt az első csoportban lévő pedagógusokat terhelte,
• a szülőkkel való kapcsolattartás. A fontos közlendőket személyesen is elmondhatják a csoportban lévő pedagógusnak,
• az őszi - téli ruházat növekedése,
2. Ügyeleti időben: reggel 5.30 – 7.00-ig és délután 16.30 – 17.00-ig a könyvtár felőli bejáraton hozzák és viszik gyermekeiket valamennyien.
3. A csoportok a következőként fognak közlekedni:
• Katica csoport a Keleti – mozgássérült bejáratnál, vezetői iroda mellett lévő bejáratnál,
• Virág csoport a Könyvtár felöl a kiskapun érkezik továbbra is a teraszon közlekedve, tovább haladnak a főbejárat udvar felöli bejáratáig. Ott lesz a csoport számára a gyermekek fogadása.
• Napsugár csoport marad a már megszokott bejáratnál. Számukra változás nem történt.
4. Az előtérbe három helyen elhelyezésre kerül az érintés nélkül működő kézfertőtlenítő is. Napsugár – Virág és a Katica csoport előtt.
5. A gyermekeket reggel hőmérőzzük, amennyiben az érték megfelelő, a pedagógus átveszi az óvodást a szülőtől.
6. A szülők csak a legszükségesebbeket beszéljék meg a pedagógussal személyesen.
7. Lehetőség szerint tartsák be a védőtávolságot!
8. A gyermek kíséretét csak egészséges családtaggal oldják meg!
9. Az otthonról hozott tárgyak esetében kérjük, hogy a legszükségesebbeket hozzák be a gyermek számára! Kérjük csökkentsék azokat!
10. Az ágyneműk használata esetében az EMMI ajánlás szerint, az ágyneműk mosása történhet otthon.
11. Kérjük, hogy a gyermekeket reggel legkésőbb 8.00-ig hozzák be az óvodába! Az ajtónál történő ügyeletet eddig tudjuk biztosítani. Ezt követően az ajtót bezárjuk, a kollégák pedig a gyermekek étkeztetésével és egyéb csoport tevékenységekkel lesznek elfoglalva. Kérjük, hogy ettől csak szükséges esetben térjenek el, például ha orvoshoz vitték a gyermeket, stb. Előre egyeztetve a pedagógussal.
12. Kérjük, csak egészséges gyermeket hozzanak óvodába! Amennyiben napközben betegség tünetét észleljük, a gyermeket elkülönítjük, akikre, a kijelölt nevelőmunkát segítő alkalmazott kesztyű és maszk viseletében felügyel. Az óvoda értesítését követően haladéktalan el kell, hogy vigye a szülő az intézményből a gyermekét. Ezekben az esetekben kizárólag orvosi igazolással lehet hozni ismét az óvodába.
13. Szükség esetén vegyék fel a kapcsolatot a gyermek háziorvosával! A kisebb gyermekek esetén gyakori a felső légúti megbetegedések kialakulása, melyek tünetei sokszor nagyon hasonlóak az új koronavírus okozta megbetegedés tüneteihez is. Amennyiben a gyermeknél felső légúti tüneteket jeleznek, a szülőknek fel kell venni a kapcsolatot gyermek háziorvosával, aki a gyermek alapbetegségeit, körülményeit stb. jól ismeri, ezt követően dönt a további teendőkről. Az esetek egy részében várhatóan az orvos ki tudja zárni az új koronavírus fertőzés gyanúját, máskor viszont szükség lehet a PCR vizsgálat elvégzésére.
14. A gyermek hiányzását az óvodából igazolni kell! Annak a gyermeknek, hiányzását, aki vírusfertőzés szempontjából veszélyeztetett csoportba tartozik tartós betegsége van (például szív-érrendszeri megbetegedések, cukorbetegség, légzőszervi megbetegedések, stb.) erről orvosi igazolással rendelkezik, és azt bemutatja, esetleges hiányzását igazolt hiányzásnak kell tekinteni. Igazolt hiányzásnak tekintendő továbbá, ha a gyermek hatósági karanténba kerül a részére előírt karantén időszakára. További hiányzások és távolmaradások esetében alkalmazandó a köznevelési intézmények névhasználatáról szóló 20/2012.(VIII.31.) EMMI rendeletben foglaltak szabályai, mely szerint a hiányzásokat igazolni szükséges.
15. Kérjük, a kedves szülőket, hogy a papírtörlőket legyenek szívesek továbbra is hozni! A gyermekek ezt használják kéztörléshez, a felnőttek pedig a folyamatos napi fertőtlenítéshez, a felületek törölgetéséhez.
16. A szülő köteles az óvodát értesíteni, ha a gyermeknél vagy a családban koronavírus-gyanú vagy igazolt fertőzés van!
17. Kérjük a szülőket is hogy erősítsék a személyi higiéne alapvető szabályait a gyermekek számára, kapjanak részletes, a korosztálynak megfelelő szintű tájékoztatást! A gyermekeknek tanítsák meg az úgynevezett köhögési etikettet: papír zsebkendő használata köhögéskor, tüsszentéskor, majd a használt zsebkendő szemetes kukába dobása és alapos kézmosás, esetleg kézfertőtlenítés. Ezzel is segítve a közös célt – a megbetegedések elkerülését.
18. A fektető-ágyak zsúfolt elhelyezésének elkerülése érdekében, egész napos ellátási igénybevétele elsősorban azoknak a gyermekeknek az esetében ajánlott, akiknek a délután a szülei a felügyeletet nem tudják megoldani.
19. Ebéd után az ajtót 12.15 perckor nyitjuk!
20. Kérjük, hogy délután a gyermekekért 15.15-kor érkezzenek legkorábban! Az ajtót ekkor nyitjuk!
21. Amennyiben a gyermeküket eltérő időpontban hozzák vagy viszik az óvodából, kérjük, jelezzék a csoport óvodapedagógusának, hogy az ajtók nyitására vagy zárására ügyelni tudjunk!
22. A kilincsek, korlátok, csaptelepek, és a gyermekek felnőttek által használt felületek (székek, asztal, ajtó) rendszeres napi többszöri fertőtlenítéséről a dajkák gondoskodnak.
23. A gyermekek által használt játékok fertőtlenítésére folyamatosan szükség van. Esetleges veszélyhelyzet újra történő meghirdetésével napi szinten.
24. A családokkal közös, valamint három csoportos csoportot érintő közös rendezvényeket nem szervezünk. Esetleges szigorítás esetében udvaron sem szervezünk rendezvényt eseményt.
A szülők és az alkalmazottak aktuális tájékoztatása, kapcsolattartása, a legfontosabb kérdésekben személyes kommunikáción kívül online formában továbbra is folytatódik.
A szabályok betartása minden érintett számára kötelező.
Az átmeneti házirend módosítása az óvoda előterében kifüggesztve és az óvoda zárt face csoportjában, óvodai face csoportjában lesz meghirdetve.
Alkalmazottak:
1. Érkezéskor az alkalmazottak először fertőtlenítő kézmosásra mennek az óvoda előterében lévő mosdót használva. /A hátsó bejárat esetében irodai mosdó, illetve az öltözői mosdó használata ajánlott még./
2. Minden alkalmazottnak naponta új fertőtlenített munkaruhát (köpenyt) kell viselnie.
3. Az óvodapedagógusok és a dajkák napközben fokozottan ügyelnek a higiéniai szokások gyakoroltatására, betartására és a gyermekek egészségi állapotában bekövetkező változásokra.
4. Az óvodában megszokott ölelést, összebújást, puszit ebben az időszakban kerülni kell.
5. A gyermekek tevékenykedtetését eső, nagy szél, szélsőséges időjárási viszonyok kivételével, a szabad levegőn, udvaron kell megoldani. A tízórait követően a foglalkozások nagy részét az időjárási viszonyokat alapul véve kint javasolt megtartani. Uzsonna után 15.00 órát követően a gyermekkel az udvarra kell menni, amíg az őszi időjárás lehetővé teszi.
6. Az udvari tevékenységet úgy kell megszervezni az óvodapedagógusoknak, hogy az udvaron a foglalkozások esetében ne zavarják egymást a csoportok. /pl testnevelés-, a környezeti tevékenységgel kapcsolatos-, ének-, stb. foglalkozások.
7. A délutáni csendes pihenő alatt az ágyakat úgy kell elhelyezni, hogy az ágyak lehető legtávolabb legyenek elhelyezve egymástól, a csoportszoba szükséges átrendezésével. A gyermekek ágyát ellentétesen szükséges lerakni fejtől – lábtól.
8. Zárt térben a korokozók koncentrációjának csökkentése érdekében kiemelt figyelmet fordítunk majd a folyamatos vagy rendszeres, fokozott intenzitású szellőztetésre.
A szülők és az alkalmazottak aktuális tájékoztatása, kapcsolattartása, a legfontosabb kérdésekben személyes kommunikáción kívül online formában továbbra is folytatódik.
A szabályok betartása minden érintett számára kötelező.
Az átmeneti házirend az óvoda előterében kifüggesztve és az óvoda zárt face csoportjában, óvodai face csoportjában lesz meghirdetve.
Előre is köszönjük együttműködésüket!
Almásfüzitő, 2020-10-19
                                                          Folczné Kerek Etelka
                                                                  óvodavezető
Elfogadó határozat:
Az Almásfüzitői Sün Balázs Óvoda nevelőtestülete az Átmeneti Házirend tartalmát megismerte, a 2020. 10. 16. határozatával elfogadta.